Oops! Something went wrong while submitting the form.
Salgs- og leveringsbetingelser for gogo's B2B SaaS abonnement
Sidst opdateret: 24/09/2024
Introduktion
I det følgende beskrives abonnementsbetingelserne mellem “Kunden” og gogoo ApS, Sankt Annæ Plads 19 A1mfm 1250 København K, CVR-nr: 41940174. (i det følgende benævnt “Selskabet”) for Selskabets B2B SaaS Platform.
Definitioner
I aftalen har følgende ord følgende betydning, når de skrives med stort begyndelsesbogstav:
”Aftale” betyder denne samarbejdsaftale, inklusive Bilag, som eventuelt ændres fra tid til anden i overensstemmelse med punkt 15.
”Fortrolige Oplysninger” betyder alle tekniske og andre oplysninger, der ikke er IPR.
”IPR” betyder patenter, brugsmodeller, design, ophavsrettigheder og andre immaterielle rettigheder af teknisk art noget sted i verden.
”Part” eller ”Parter” betyder Kunden eller Selskabet hver for sig eller Kunden og Selskabet sammen.
”Produkt” betyder Selskabet’s apps herunder indhold og materiale.
”Opstartsdato” betyder den dato hvor nærværende aftale træder i kraft jævnfør ”bilag 1 – tilbud”.
Baggrund
Selskabet arbejder aktivt for at gøre kulturen tilgængelig mellem kulturaktører og kulturforbrugeren. Det gøres ved at tilbyde en løsning til begge parter, hvor kulturarrangørerne kan publicere og markedsføre events målrettet for kulturforbrugerne. Kulturforbrugerne kan igennem gogo finde relevante events, blive guidet og inspireret. Samtidig kan de også se tilbud igennem konceptet Last Chance som kultur aktørerne lægger restbillet op med rabat op 72 timer før eventet starter.
Formål
Formålet med denne Aftale er, at Partnerne i fællesskab skal samarbejde om, at Kundens kunder får adgang til Produktet.
Baggrunden herfor er, at kunden ønsker, som Selskabet, at minimere kulturspil.
Underleverandør
Selskabeter berettiget til at anvende underleverandører.
Aftalens omfang
Selskabetforpligter sig ved denne Aftale til at levere de ydelser, som er beskrevet i bilagene til Aftalen, til de beskrevne vilkår og de anførte priser.
Kunden skal betale en abonnementspris ex. moms. Priserne fremgår af tilbudet som medsendes.
efter første måned og derefter løber abonnementsperioder i 1 måneder ad gangen. 30 dage før udløb af hver abonnementsperiode forlænges abonnementet automatisk til en ny 1-måneders periode, medmindre at abonnementet opsiges i henhold til afsnit 13.
efter 12 måneder og derefter løber abonnementsperioder i 12 måneder ad gangen. 30 dage før udløb af hver abonnementsperiode forlænges abonnementet automatisk til en ny 12-måneders periode, medmindre at abonnementet opsiges i henhold til afsnit 13.
Som en del af abonnementet er der inkluderet marketing-kreditter. Marketing kreditter kan benyttes til at målrette kommunikationen mod brugere af selskabets platform. Ubrugte marketing kreditter fra abonnementet udløber hver gang abonnementet fornyes.
Kunden kan endvidere tilkøbe ekstra månedlige marketing-kreditter hos Selskabet.
Kunden kan endvidere tilkøbe konsulenttimer hos Selskabettil udvikling og tilretning af specifikke opgaver, der ligger uden for Selskabetsnormale anliggender, drift og/eller strategi. Dette sker til en timepris på 1250 DKK. Ekskl. Moms. Fakturering af timepriser sker løbende.
Ved bestilling af opgaver, kan Kunden bede om et estimat over antal timer, som Selskabetskal anvende til opgaven, samt en tidsfrist på færdiggørelse af opgaven. Kunden skal godkende estimatet førend en opgave kan begyndes af Selskabet. Timer faktureres efter den faktisk anvendte tid og prisen følger Selskabets til enhver tid gældende timehonorar for de pågældende konsulenter. Al fakturering for timer i forbindelse med én opgave faktureres løbende, og der leveres en endelig opgørelse ved afslutningen.
Timesats og abonnementsafgift reguleres årligt den 1. januar efter en nettoprisindeksregulering, samt på baggrund af markedsmæssige forhold.
For så vidt angår rejseaktiviteter ved bestilling af ekstra opgaver (fx tog, færge, fly, hotel, forplejning), så afregnes disse i overensstemmelse med de faktiske omkostninger eller efter Statens til enhver tid gældende takster.
Fakturering
Betaling sker via faktura til Kunden per e-mail eller EAN-fakturering.
Ejendomsret
Alle IPR til Produktet og til alle fremtidige ændringer heraf tilhører Selskabet.
Kundens forpligtelser
Kunden forpligter sig til at stille kvalificeret personale til rådighed for løbende sparring med Selskabet vedrørende udvikling af Produktet og løbende tilretninger.
Kunden forpligter sig til at deltage i aftalte møder.
Kunden forpligter sig til at medvirke til test og godkendelse af Produktet på en effektiv måde.
Adgang til information.
Kunden forpligter sig til at give adgang til tilgængelig produktinformation, nødvendige systemer, brugerinformation, og enhver eksisterende strategisk dokumentation, som er aktuelt og relevant for leverancen.
Kunden vil så vidt muligt, skabe opmærksomhed omkring deres nye digitale kanal overfor deres kunder.
Force Majeure
En part er ikke ansvarlig for skade, mangler eller forsinkelser i henhold til Aftalens udførelse, såfremt parten forhindres i at opfylde sine forpligtelser på grund af forhold, som parten ikke er herre over, og som parten ikke med rimelighed kunne forventes at have forudsæt på aftaletidspunktet, og hvis følger parten heller ikke med rimelighed kunne have undgået eller overvundet (force majeure).
Force majeure kan kun påberåbes, såfremt den pågældende part har givet skriftlig meddelelse herom til den anden part inden 3 arbejdsdage efter, at force majeure-situationen er indtrådt.
Fortrolighed
Partnerne forpligter sig til ikke at videregive oplysninger til trejdepart, som de modtager fra hinanden inden for rammerne af Aftalen, medmindre der er tale om forhold, som er offentliggjort, eller af anden grund naturligt kan bringes videre til tredjemand eller en Parts professionelle rådgiver, forudsat disser er underlagt en tilsvarende fortrolighed. Tavshedspligten påhviler ligeledes den respektive parts ansatte og andre, der er beskæftiget med Aftalens udførelse både under og efter udvikling af leverancen.
Uanset ovenstående har parterne ret til i markedsføringsøjemed og i forbindelser med konkurrencer, foredrag, oplæg og prisoverrækkelser at oplyse om samarbejdet.
Opsigelse
Abonnementet kan til enhver tid opsiges fra kundens side.
Hvis abonnementsperioden løber i 1 måneder ad gangen, som fornys automatisk 30 dage før udløb af hver 1-måneders periode, skal en opsigelse for at være gyldig være modtaget af Selskabet senest 30 dage inden udløbet af en 1-måneders abonnementsperiode.
Hvis abonnementsperioden løber i 12 måneder ad gangen, som fornys automatisk 30 dage før udløb af hver 12-måneders periode, skal en opsigelse for at være gyldig være modtaget af Selskabet senest 30 dage inden udløbet af en 12-måneders abonnementsperiode.
Eksempel: Ved opstart den 1. juli 2022 løber abonnementet til 30. juni 2023. For ikke at fortsætte fra 1. juli 2023 til 30. juni 2024, skal kunden opsige senest 30. maj 2023.
Eventuelt forudbetalt abonnement tilbagebetales ikke. Er opsigelsen ikke sket rettidigt, er kunden forpligtet til at betale abonnementsafgiften for den følgende 1 eller 12-måneders periode. Opsigelse af et abonnement skal ske skriftligt til Selskabet.
Eventuelt forudbetalt marketing-kreditter, udløber i forbindelse med opsigelse af abonnementet og tilbagebetales ikke.
Ved aftalens afslutning skal hver part på en anden parts skriftlige anmodning enten (i) tilbagelevere eller tilintetgøre materiale og dokumenter, der tilhører den anden Part, eller (ii) indestå for at udleveret materiale, som en Part er forpligtet til at opbevare i henhold til lov eller som er nødvendig for at kunne dokumentere Partens opfyldelse af aftalen.
Retsforhold
Retsforholdet ifølge denne aftale og dennes fortolkning afgøres efter dansk ret. Alle tvistigheder – herunder også ethvert spørgsmål om forståelsen og fortolkningen af aftalen, dens indhold, omfang, ophør eller opfyldelse – skal så vidt muligt løses mellem parterne i mindelighed. Hvis parterne er enige herom, kan der inddrages en uvildig mægler til løsning af tvisten. Såfremt tvisten ikke kan løses gennem parternes forhandling eller ved mægling, kan hver part kræve tvisten indbragt for domstolene.