Senest ændret d. 22. dec 2023
Disse brugsvilkår gælder kun for personer, der er bosiddende i Danmark.
1. INDLEDNING
Gogoo ApS’ mission er at minimere kulturspild og skabe friere bevægelighed mellem kulturinstitutioner. Fyldte sale er trods alt sjovere end halvtomme. Denne privatlivspolitik ("Politik") forklarer, hvordan vi behandler personoplysninger om vores brugere, Partnere og andre personer, som vi interagerer med som led i driften af vores virksomhed og levering af vores tjenester.
2. OM DENNE POLITIK
Denne politik, som omfatter vores cookiepolitikker (i det omfang det er relevant, og som du kan finde en kopi af på vores tjenester eller via links i afsnit 3 nedenfor), er udformet for at hjælpe dig med at forstå vores praksis for indsamling af oplysninger afhængigt af dit forhold til os.
Politikken skal læses sammen med alle andre gældende politikker, vilkår og betingelser, der gælder mellem dig og os.
Ethvert vilkår eller enhver bestemmelse i denne politik gælder ikke i det omfang, det er uforeneligt med relevante gældende love og bestemmelser i det land eller den jurisdiktion, der gælder for vores behandling af dine personoplysninger.
Hvis du er bruger af tjenesten inden for EØS, Schweiz eller Storbritannien, er den primære dataansvarlige for dine personoplysninger Gogoo ApS, CVR-nr. 41940174, Sankt Annæ Plads 19A, 1250 Købehavn K, Denmark.
Hvis din relation til os ikke er som bruger af tjenesten, vil den primære dataansvarlige for dine personoplysninger være den Gogoo-enhed, der oprindeligt var ansvarlig for indsamlingen af dine personoplysninger i et givet land eller en given jurisdiktion. For vores Partnere vil dette være den lokale Gogoo-enhed, som du indgår i et kontraktsforhold med.
TILGÆNGELIGHED - HVIS DU HAR PROBLEMER MED AT FÅ ADGANG TIL DENNE POLITIK, BEDES DU SENDE OS EN E-MAIL PÅ PRIVACY@GOGOO.APP.
3. DEFINITIONER
For at gøre denne politik mere brugervenlig, vil vi starte med at introducere dig til, hvad vi mener, når vi bruger nogle af de vigtigste udtryk i denne politik.
"App" henviser til Gogoo-appen, som kan downloades til din telefon eller tablet. "EU" henviser til Den Europæiske Union.
"EØS" henviser til Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (som omfatter alle EU-medlemsstater, Norge, Island og Liechtenstein).
"Cookiepolitik" (og kollektivt "Cookiepolitikker") henviser til cookiepolitikkerne for vores brugere og partnere, alt efter hvad der er relevant for dig.
"GDPR" henviser til den generelle databeskyttelsesforordning (Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679).
"Tjenesten" bruges til at beskrive vores websted, app, onlinetjenester og -produkter tilsammen.
"Partner" henviser til virksomheder (f.eks. annoncører, eventarrangører, billetudbydere, dataleverandører osv.), der benytter tjenesten til at gøre events eller adgange til events tilgægelig for brugerne..
"Gogoo" (og henholdsvis "vi", "os" og "vores") henviser til vores virksomhed Gogoo ApS, CVR-nr. 41940174, Sankt Annæ Plads 19A, 1250 Købehavn K, Denmark som er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.
"Websted" dækker alle domæner på *.gogoo.app/*.
"Bruger" henviser til dig som bruger af Gogoo-tjenesten for forbugere.
4. OPLYSNINGER, SOM VI INDSAMLER FRA VORES BRUGERE
4.1 Oplysninger, der er nødvendige for at bruge appen
Når du bruger appen, indsamler vi visse personoplysninger om dig som bruger. Uden disse oplysninger ville vi ikke kunne levere alle de ønskede tjenester. Disse oplysninger omfatter:
Geolokalisering: land og din præcise eller omtrentlige placering, afhængigt af om du vælger at (i) dele din placering med os eller (ii) angive din placering manuelt.
Brugeroprettelse: Når du opretter en bruger i app’en indsamler vi din email.
Svar fra betroede betalingsudbydere: Vi indsamler ikke kreditkortoplysninger. Men når du foretager en betaling i appen, indsamler vi svar fra pålidelige betalingstjenesteudbydere. Afhængigt af betalingsmetoden kan dette omfatte et abonnementsid, der sendes til betalingstjenesteudbyderen.
Vi behandler disse personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde aftalen med dig om levering af platformen.
Med hensyn til geolokalisering behandler vi disse oplysninger på grundlag af dit samtykke, som du giver (og som du til enhver tid kan tilbagekalde) i indstillingerne på din telefon eller tablet. Vi kan også behandle disse personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser for at:
levere, forbedre og udvikle vores tjenesten
kommunikere med dig, levere, skræddersy, måle og forbedre vores reklamer og markedsføring som nærmere forklaret i afsnit 6 i denne Politik. Hvor det kræves i henhold til gældende lovgivning, vil vi bede om dit samtykke, før vi bruger dine personoplysninger til markedsføringsformål, herunder til at sende dig direkte markedsføringskommunikation.
4.2 Oplysninger, som du vælger at give os
Du kan vælge at give os yderligere personoplysninger om dig. Disse oplysninger kan omfatte:
Yderligere profiloplysninger: navn, e-mail, hjemmeadresse, arbejdsadresse, fødselsdato, køn, og oplysninger, som du har valgt at give os om dine præferencer, f.eks. foretrukne events, event præferencer, foretrukne venues mv.
Andre oplysninger: f.eks. når du udfylder en formular, svarer på undersøgelser, deltager i kampagner, konkurrencer eller lodtrækninger, samt når du kommunikerer med vores kundeservice. Dette kan omfatte demografiske oplysninger, hvis du vælger at dele dem med os.
Vores retsgrundlag for denne behandling er vores legitime interesse, eller, hvis det kræves i henhold til gældende lovgivning, dit samtykke. Hvis vi er afhængige af dit samtykke til vores behandling, vil vi specifikt bede om dette.
Når vi ikke beder om dit samtykke, behandler vi disse personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser med henblik på at:
● at levere, forbedre og udvikle platformen
● at kommunikere med dig, herunder at besvare dine anmodninger
● levere, skræddersy, måle og forbedre vores events, reklame og markedsføring
som nærmere forklaret i afsnit 6 i denne Politik.
Vi vil aldrig bede om eller kræve, at du sender os nogle af dine særlige kategorier af personoplysninger. Hvis du imidlertid vælger at dele andre særlige kategorier af personoplysninger med vores kundeservice på eget initiativ, behandler vi disse oplysninger på grundlag af vores legitime interesse og for at vi kan fastslå, udøve eller forsvare juridiske krav, hvor dette er nødvendigt.
4.3 Oplysninger, der indsamles automatisk ved brug af Gogoo-Appen
Når du bruger Platformen, indsamler vi automatisk nogle personoplysninger. Dette kan omfatte: Brugsoplysninger: f.eks. de sider eller det indhold, du ser, klikker på eller deler, klikmønstre og den tid, du bruger på hvert Websted, samt de søgninger, du foretager, de billetkøb, du foretager, og hvilke event i vores App, du er kunde til.
Logdata og enhedsoplysninger: f.eks. oplysninger om, hvordan du har brugt tjenesten (herunder om du har klikket på links til tredjepartsapplikationer), IP-adresse, datoer og tidspunkter for adgang, hardware- og softwareoplysninger, enhedstype, oplysninger om enhedsbegivenheder, unikke identifikatorer (f.eks. IDFA og IDFV), nedbrudsdata og de sider, du har set eller været involveret i på tjenesten og før eller efter brug af tjenesten.
Cookies og lignende teknologier: som beskrevet i vores Cookiepolitik.
Vi behandler disse personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser for at:
● at levere, forbedre eller udvikle vores tjeneste
● levere, skræddersy, måle og forbedre vores events, reklame og markedsføring
● som nærmere forklaret i afsnit 6 i denne Politik.
4.4 Informationer, som vi indsamler fra tredjeparter
Vi indsamler personoplysninger fra andre kilder, f.eks:
Tjenester fra tredjepart: Hvis du linker til, opretter forbindelse til eller logger ind på tjenesten ved hjælp af en tredjepartstjeneste (f.eks. Facebook), beder du tjenesten om at sende os profiloplysninger som f.eks. dit navn og din e-mail, som styres af den pågældende tjeneste eller som du har godkendt via dine indstillinger for beskyttelse af personoplysninger på den pågældende tjeneste.
Vi behandler disse personoplysninger på grundlag af dit samtykke, som du giver, når du beder tredjepartstjenesten om at sende os dine profiloplysninger.
4.5 Oplysninger indsamlet fra modtagere af vores e-mailkommunikation
Gogoo benytter sig af eksterne tjenesteudbydere til at sende vores e-mailkommunikation. Disse tjenester kan registrere følgende oplysninger om modtagerne af vores e-mails:
● hvem der åbner e-mailen (IP-adresse, bruger-id, e-mailadresse), når e-mailen åbnes (dato og klokkeslæt),
● hvilke links i e-mailen, som modtagerne klikker på,
● om e-mailen modtages og links aktiveres fra en mobilenhed eller via en browser,
● hvilket styresystem der anvendes,
● oplysninger om, hvilken kommunikation/kampagne fra vores side ovenstående er
relateret til.
Gogoo
oplysninger. Vi bruger disse oplysninger til at analysere, hvilke links i vores e-mailkommunikation læsere klikker sig videre til, og bruger disse oplysninger til at udforme vores fremtidige e-mailkommunikation.
modtager rapporter fra vores eksterne tjenesteudbydere med de ovennævnte Vi behandler disse oplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at kunne tilrettelægge fremtidig e-mailkommunikation på grundlag af de indsamlede oplysninger.
5. OPLYSNINGER, SOM VI INDSAMLER FRA VORES PARTNERE, LEVERANDØRER OG ANDRE FORRETNINGSKONTAKTER
5.1 Oplysninger, der er nødvendige for at bruge platformen
Når du registrerer og opretter en kulturudbyder konto for at gøre dine events tilgængelige på tjenesten eller for at annoncere via tjenesten, indsamler vi nogle personoplysninger om dig som kontaktperson for din virksomhed eller som individuel person.
Disse oplysninger omfatter:
Kontooplysninger: navn, e-mailadresse, telefonnummer, virksomhedsadresse, navn på virksomhed, din rolle.
Skatte- og bankoplysninger: momsnummer og for din virksomhed.
Hvis din virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, behandler vi disse personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde aftalen med dig om din virksomhed brug af tjenesten. Hvis du er ansat i en virksomhed, er vores retsgrundlag for behandling af disse personoplysninger vores legitime interesse i at kunne levere tjenesten.
Vi kan også behandle ovennævnte personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser med henblik på at:
● levere, forbedre og udvikle vores tjeneste
● kommunikere med dig
● levere, skræddersy, måle og forbedre vores reklame og markedsføring
● som nærmere forklaret i afsnit 6 i denne Politik. Vores retsgrundlag for denne behandling er vores legitime interesse, eller, hvor det kræves i henhold til gældende lovgivning, dit samtykke. Hvis vi er afhængige af dit samtykke til vores behandling, vil vi specifikt bede om dette.
5.2 Oplysninger, der indsamles automatisk ved brug af tjenesten
Når du bruger Platformen, indsamler vi automatisk nogle personoplysninger fra din brug af systemet.
Dette kan omfatte:
Brugsoplysninger: f.eks. de sider eller det indhold, du ser, klikker på eller deler, klikmønstre og den tid, du bruger på hvert Websted, samt de søgninger, du foretager, de events du gemmer og køb, du foretager, og de handlinger, du udfører på tjenesten, Logdata og enhedsoplysninger: f.eks. oplysninger om, hvordan du har brugt tjenesten, IP-adresse, datoer og tidspunkter for adgang, hardware- og softwareoplysninger, enhedstype, oplysninger om enhedsbegivenheder, unikke identifikatorer (f.eks. IDFA og IDFV), nedbrudsdata og de sider, du har set eller været involveret i før eller efter brug af tjenesten,
Cookies og lignende teknologier: som beskrevet i vores Cookiepolitik.
Vi behandler disse personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser for at:
at levere, forbedre eller udvikle vores tjeneste
levere, skræddersy, måle og forbedre vores reklame og markedsføring som yderligere forklaret i afsnit 6 i denne Politik og i vores Cookiepolitik for Platformens butiksside.
5.3 Oplysninger indsamlet fra vores sælgere og andre forretningspartnere
Som en del af vores daglige drift og kommunikation og interaktion med vores leverandører og andre forretningspartnere indsamler vi nogle personoplysninger om dig som leverandør eller anden forretningspartner eller som ansat hos en af vores leverandører eller forretningspartnere:
Kontaktoplysninger om virksomheden: navn, e-mailadresse, telefonnummer, firmanavn, adresse og virksomhedstype samt din rolle i virksomheden.
Skatte- og bankoplysninger: dit virksomheds momsnummer og bankoplysninger, hvis du er en individuelt ejet virksomhed.
Hvis din virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, behandler vi disse personoplysninger, fordi de er nødvendige for at opfylde den aftale, vi har indgået med dig.
Hvis du er ansat hos en af vores forretningspartnere, er vores retsgrundlag for behandling af disse personoplysninger vores legitime interesse i at kunne opfylde aftalen med din arbejdsgiver.
Vi kan også behandle ovennævnte personoplysninger på grundlag af vores legitime interesser for at:
● levere, forbedre og udvikle vores tjeneste
● kommunikere med dig
● levere, skræddersy, måle og forbedre vores reklame og markedsføring
● som nærmere forklaret i afsnit 6 i denne Politik.
5.4 Oplysninger, som du har valgt at give os
Du kan vælge at give os yderligere personoplysninger om dig. Disse oplysninger kan omfatte:
E-mail-korrespondance: Oplysninger, som du giver som en del af vores e-mailkorrespondance med dig.
Andre oplysninger: oplysninger, som du giver os på eget initiativ i forbindelse med supportforespørgsler eller anden interaktion, som du har med os.
Vores retsgrundlag for denne behandling er vores legitime interesse, eller, hvis det kræves i henhold til gældende lovgivning, dit samtykke. Hvis vi er afhængige af dit samtykke til vores behandling, vil vi specifikt bede om dette. Når vi ikke beder om dit samtykke, behandler vi disse personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser med henblik på at:
● levere, forbedre og udvikle tjeneste
● kommunikere med dig
● levere, skræddersy, måle og forbedre vores reklame og markedsføring
● som nærmere forklaret i afsnit 6 i denne Politik.
Vi vil aldrig bede dig om eller kræve, at du indsender særlige kategorier af personoplysninger til os. Hvis du imidlertid vælger at dele sundhedsoplysninger eller andre særlige kategorier af personoplysninger med os på dit eget initiativ, behandler vi disse oplysninger på baggrund af vores legitime interesser og for at vi kan etablere, udøve eller forsvare juridiske krav. Under særlige omstændigheder, hvor det kræves i henhold til gældende lovgivning, vil vi bede om dit samtykke til vores behandling.
5.5 Oplysninger, som vi indsamler fra tredjeparter
Vi indsamler personoplysninger fra andre kilder som f.eks:
Tjenester fra tredjepart: Hvis du logger ind på tjenesten ved hjælp af en tredjepartstjeneste (f.eks. Facebook), beder du tjenesten om at sende os profiloplysninger som f.eks. dit navn og din e-mail, som styres af den pågældende tjeneste eller som du har godkendt via dine indstillinger for beskyttelse af personoplysninger på den pågældende tjeneste.
Vi behandler disse personoplysninger på grundlag af dit samtykke, som du giver, når du beder tjenesten om at sende os ovennævnte oplysninger.
Vi kan også indsamle personoplysninger i form af dit navn, kontaktoplysninger og andre relevante forretningsrelaterede oplysninger, f.eks. din rolle og den virksomhed, du arbejder for, fra offentligt tilgængelige kilder som f.eks:
websteder, og
Online-fortegnelser
hvis vi har brug for at kontakte dig til et specifikt formål som led i vores daglige drift, eller, hvor det er tilladt i henhold til gældende lovgivning, til markedsføringsformål, hvor dit samtykke ikke er påkrævet i henhold til gældende lovgivning. Vores retsgrundlag for denne behandling er vores legitime interesse i at kunne komme i kontakt med dig som led i vores daglige drift og for at fremme vores tjenester.
5.6 Oplysninger indsamlet fra modtagere af vores e-mailkommunikation
Gogoo benytter sig af eksterne tjenesteudbydere til at sende vores e-mailkommunikation. Disse tjenester kan registrere følgende oplysninger om modtagerne af vores e-mails:
hvem der åbner e-mailen (IP-adresse, bruger-id, e-mailadresse)
når e-mailen åbnes (dato og klokkeslæt),
hvilke links i e-mailen, som modtagerne klikker på,
om e-mailen modtages og links aktiveres fra en mobilenhed eller via en browser, hvilket styresystem der anvendes, og oplysninger om, hvilken kommunikation/kampagne fra vores side ovenstående er relateret til.
Gogoo modtager rapporter fra vores eksterne tjenesteudbydere med de ovennævnte oplysninger. Vi bruger disse oplysninger til at analysere, hvilke links i vores e-mailkommunikation læsere klikker sig videre til, og bruger disse oplysninger til at designe vores fremtidige e-mailkommunikation.
Vi behandler disse oplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at kunne tilrettelægge fremtidig e-mailkommunikation på grundlag af de indsamlede oplysninger.
Du kan til enhver tid afmelde dig fra at modtage vores nyhedsbreve ved at klikke på afmeldingslinket i vores nyhedsbreve eller ved at indsende din e-mail for at afmelde dig via dette link: https://space.gogoo.app/privacy.
6. HVORDAN VI BRUGER DE OPLYSNINGER, VI INDSAMLER
6.1 Tilvejebringe, forbedre og udvikle tjensten
Vi vil bruge nogle af de personoplysninger, vi indsamler om dig, til at give dig den bedst mulige tjenste.
For brugere af vores App omfatter dette:
oprettelse og forvaltning af din konto hos os,
personliggørelse og tilpasning af din oplevelse baseret på dine interaktioner med tjenesten, din søge- og købshistorik samt dine profiloplysninger og præferencer, f.eks. ved at vise dig et kort eller en listevisning over nærliggende kultursteder og foreslå de mest relevante kultursteder,
at udføre analyser, fejlfinding og foretage undersøgelser,
at foretage analyser for at give dig relevante funktioner.
For brugere af eventarrangør-siden af vores tjeneste omfatter dette:
oprettelse og administration af din virksomheds konto hos os,
informere din virksomhed om ordrer, betaling og nødvendige handlinger,
informere brugere om opdateringer fra din virksomhed,
personliggørelse og tilpasning af din oplevelse baseret på din interaktion med tjenesten, at udføre analyser, fejlfinding og foretage undersøgelser,
at foretage analyser for at give dig relevante funktioner.
6.2 Kommunikere med dig
Vi benytter nogle af de personoplysninger, vi indsamler, for at kunne kommunikere med dig. Herunder for at kunne:
at besvare dine e-mails og/eller supportforespørgsler,
sende dig meddelelser af teknisk eller juridisk art, f.eks. ved revision af vores politikker, eller hvis en af dine reservationer er blevet annulleret af en af vores Partnere, sende dig meddelelser og informationer om os og vores produkter via e-mail, SMS og/eller push-notifikationer i det omfang, du har valgt at modtage sådanne meddelelser.
I det omfang det er tilladt i henhold til lokal lovgivning, kan vi sende dig markedsføringsmateriale uden at basere os på dit samtykke som retsgrundlag eller basere os på din betingede accept af at modtage sådan markedsføringskommunikation, alt efter hvad der er relevant og i overensstemmelse med lovgivningen.
6.3 Tilbyde, skræddersy, måle og forbedre vores reklame og markedsføring Til brugere:
Vi vil bruge nogle af de personoplysninger, som vi indsamler om dig, til at hjælpe os i vores løbende bestræbelser på at udbrede kendskabet til madspild. Dette kan indebære:
personalisering, analysering og forbedring af vores markedsføring,
analyse af præferencer for at skræddersy vores salgsfremmende meddelelser, markedsføring, reklamer og andre oplysninger,
at sende dig salgsfremmende meddelelser, markedsføring og reklamer baseret på dine præferencer samt reklamer på sociale medier via sociale medieplatforme,
administrere undersøgelser, konkurrencer, lodtrækninger eller andre salgsfremmende aktiviteter eller begivenheder, der sponsoreres eller forvaltes af Gogoo eller vores Partnere, og invitere dig til begivenheder og relevante muligheder.
For Partnere eller ansatte hos Partnere:
Vi vil bruge nogle af de personoplysninger, vi indsamler om dig, til at hjælpe os i vores løbende bestræbelser på at udbrede kendskabet til madspild. Dette kan indebære: personalisering, analysering og forbedring af vores markedsføring, analysere hvordan du og vores andre Partnere bruger platformen for at skræddersy vores salgsfremmende meddelelser, markedsføring, reklamer og andre oplysninger, dele dine data med tredjeparter, f.eks. vores reklamenetværk (kun hvis du har valgt at acceptere marketingcookies på tjenestens eventarrangør-side), for at hjælpe os med at identificere andre personer og virksomheder, der måske ønske at slutte sig til vores mission om at minimere kulturspild, at sende dig salgsfremmende meddelelser, markedsføring og reklamer baseret på dine præferencer samt reklamer på sociale medier via sociale medieplatforme, administrere undersøgelser eller salgsfremmende aktiviteter eller arrangementer, der sponsoreres eller forvaltes af Gogoo eller vores Partnere, og invitere dig til arrangementer og relevante muligheder.
6.3.1 Målrettet reklame
Vi kan selv eller sammen med tredjepartsleverandører bruge dine oplysninger til at levere målrettede reklamer til dig, når du bruger vores tjeneste eller besøger andre websteder. Cookies, clickstream-data og andre lignende teknologier kan blive brugt i denne proces. Hvis du f.eks. søger efter oplysninger om vores tjenester, kan vi eller vores leverandør få en annonce til at blive vist på andre websteder, som du ser, med oplysninger om vores App og vores tjenester. Denne form for reklame, der undertiden kaldes "målrettet reklame", "adfærdsbaseret reklame" eller "adfærdsbaseret reklame på tværs af platforme", gør det muligt for os og vores leverandører at få kendskab til dine interesser i forbindelse med levering af en bestemt annonce. Vi mener, at sådanne reklamer er nyttige, fordi de giver dig mulighed for at se reklamer, der er relevante for dine interesser.
Du kan fravælge at modtage målrettede annoncer fra visse data- og reklamepartnere, der deltager i visse selvreguleringsprogrammer i branchen. DAA har et websted på www.aboutads.info/consumers med oplysninger om, hvordan du kan fravælge målrettede reklamer fra nogle af eller alle DAA's deltagende virksomheder. Desuden tilbyder Network Advertising Initiative ("NAI") et websted på http://optout.networkadvertising.org/, hvor du kan fravælge interessebaseret annoncering fra nogle af eller alle NAI's medlemmer. Bemærk venligst, at du ved at fravælge dette fortsat vil se generiske reklamer, der ikke er skræddersyet til dine specifikke interesser og aktiviteter.
For målrettede reklamer, der leveres via mobilapps, kan brugerne fravælge visse reklamer eller nulstille reklameidentifikatorer via deres enhedsindstillinger. Hvis du vil vide, hvordan du begrænser annonceringssporing eller nulstiller reklameidentifikatoren på din iOS- og Android-enhed, kan du besøge følgende links:
iOS - https://support.apple.com/en-us/HT202074
Android - https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=en
Du kan også installere DAA's AppChoices-app på din enhed for at fravælge målrettede reklamer fra visse udbydere og for at vælge reklamepræferencer på systemniveau på din enhed (f.eks. "Begræns reklamesporing" på Apple-enheder eller "Fravalg af interessebaserede reklamer" på Android-enheder.
Endelig kan du få mere at vide fra NAI om, hvordan du kan fravælge målrettede reklamer på mobile enheder, ved at besøge følgende link: https://thenai.org/opt-out/mobile-opt-out/.
6.4 Automatiserede beslutninger
Gogoo anvender automatiseret beslutningstagning ved brug af dine personoplysninger til visse tjenester og produkter. Et eksempel er vores bestræbelser på at forebygge og opdage svindel på vores tjeneste, der bruges til at beskytte vores virksomhed mod svigagtig brug af vores tjenester og til at sikre den løbende fortrolighed, integritet, tilgængelighed og robusthed af vores tjeneste.
Du kan anmode Gogoo om at give oplysninger om beslutningsmetoden og bede os om at kontrollere, at den automatiserede beslutning er blevet truffet korrekt.
Vi kan afvise anmodningen i henhold til gældende lovgivning, herunder hvis det ville resultere i afsløring af en forretningshemmelighed eller ville forstyrre forebyggelse eller afsløring af svindel eller anden kriminalitet, hvis vi giver oplysningerne. Under disse omstændigheder vil vi dog generelt kontrollere, at algoritmen og kildedataene fungerer som forventet uden fejl eller bias.
7. ÅRSAGER TIL, AT VI DELER OPLYSNINGER
7.1 Deling med dit samtykke eller efter din anvisning
Når du giver dit samtykke, deler vi dine oplysninger som beskrevet på tidspunktet for samtykket, f.eks. når du giver tilladelse til, at en tredjepartsapplikation eller et websted kan linke til din Gogoo-konto, eller når du deltager i salgsfremmende aktiviteter med Gogoo-Partnere eller tredjeparter.
Hvis du har givet samtykke til marketingcookies på tjenesten, kan vi dele dine data med tredjeparters reklameplatforme for at øge kendskabet til vores tjeneste og mission, skabe trafik til Gogoo eller på anden vis promovere vores tjeneste som beskrevet yderligere i afsnit
7.3 i denne Politik og i vores Cookiepolitikker for henholdsvis brugere og butikssiden af Platformen.
7.2 Databehandlere
Vi kan dele personoplysninger med tjenesteudbydere for at hjælpe os med at drive vores virksomhed og levere tjenesten. Disse tjenesteudbydere kan hjælpe os med at opfylde de formål, der er beskrevet i denne Politik, herunder (men ikke begrænset til) ved at:
behandle betalinger for reservationer, køb og tilbagebetalinger på tjenesten, hoste softwarefunktioner, som gør det muligt at få vores tjenesten til at fungere og for at vi kan udvikle og forbedre tjenesten, levere hostingtjenester, levere støtteværktøjer til forbedring af tjenestens funktionalitet, tilgængelighed, modstandsdygtighed og sikkerhed, udføre dataanalyser, levere præstationsmålinger for vores annoncer og kampagner,
automatisere udsendelse af vores SMS-, e-mail- og reklameforsendelser, f.eks. udsendelse af nyhedsbreve, styre vores tilstedeværelse på sociale medier og onlineannoncering, levere integrerede værktøjer, der hjælper os med at levere vores kundeservice.
Når vi benytter en tjenesteudbyder til at behandle personoplysninger på vores vegne, sørger vi for, at de er kontraktligt forpligtet til at beskytte dine personoplysninger ved hjælp af en databehandleraftale.
Nogle af vores tjenesteudbydere er etableret og behandler dine personoplysninger i lande, der ikke anses for at yde et passende niveau af beskyttelse af personoplysninger i henhold til lovgivningen i EU/EØS, Schweiz og Storbritannien. Når dette er tilfældet, sørger vi for, at dine personoplysninger er tilstrækkeligt beskyttet ved at sikre, at der er indført passende sikkerhedsforanstaltninger i overensstemmelse med gældende lovgivning, der regulerer dataoverførsler og som yderligere forklaret i afsnit 8 i denne Politik.
7.4 Geo-lokaliseringstjenester
Vi benytter geo-lokaliseringstjenester udbudt af tredjeparter, som vi deler data med, for at levere vores tjeneste og hjælpe os med at drive vores forretning som beskrevet nedenfor. Disse tredjepartstjenester kan behandle personoplysninger til deres egne formål som dataansvarlige.
Hvis du er bruger af vores Websted, kan vi dele din omtrentlige geolokalisering (byniveau) (med forbehold af dit samtykke som beskrevet i afsnit 4.1) med vores tredjepartsleverandør af geo-lokaliseringstjenester, Google.
Hvis du er bruger af eventarrangør-siden af tjenesten, deler vi adressen på din virksomhed med vores tredjepartsleverandør af geolokalisering, Google, på grundlag af vores legitime interesse i at kunne se, hvor din virksomhed er placeret på et kort, med henblik på vores legitime interesser for at kunne:
at levere, forbedre og udvikle tjenesten,
kommunikere med dig,
at levere, skræddersy, måle og forbedre vores reklamer og markedsføring.
Google Maps-funktioner og -indhold er omfattet af de til enhver tid gældende versioner af: (1) Google Maps/Google Earth Additional Terms of Service på https://maps.google.com/help/terms_maps.html og (2) Google Privacy Policy på https://www.google.com/policies/privacy/. Vi opfordrer dig til at gøre dig bekendt med disse vilkår, før du benytter vores tjenester.
7.4 Franchisegivere (kun relevant for franchisetagere)
Hvis du er en individuelt ejet franchisetager, der er medlem af en franchisekæde, kan vi dele følgende oplysninger med din franchisegiver afhængigt af den aftale, vi har indgået med din franchisekæde:
navn,
e-mail-adresse,
virksomhedens navn og adresse,
oplysninger om din virksomhedens brug af tjenesten (f.eks. Antallet af events eller billetter udbudt, markedsføring mv. ),
oplysninger om brugernes oplevelser med dit event sted, herunder vurderinger, og oplysninger af relevans for franchisegiveren om kommunikation og interaktioner, som du har haft med vores medarbejdere.
Hvis du er ansat hos en franchisetager, kan vi dele dit navn og din e-mailadresse, der er relevant for tjenesten, med franchisegiveren.
Vores retsgrundlag for at dele disse personoplysninger er vores og franchisegiverens legitime interesse i at kunne administrere din franchisekædes aftale med os og din virksomheds tilstedeværelse på tjenesten.
7.5 Offentlige myndigheder
Vi kan videregive dine personoplysninger til domstole, retshåndhævende, statslige eller offentlige myndigheder, herunder til politiet i forbindelse med kriminalefterforskning, kun hvis og i det omfang vi er forpligtet eller har ret til at gøre det i henhold til lokal lovgivning.
7.6 PR- og mediebureauer
Vi kan dele dine personoplysninger med tredjeparter som f.eks. PR-, medie- eller andre typer af reklamebureauer, hvis du har givet samtykke til at deltage i vores salgsfremmende aktiviteter eller har indgået en kontrakt med os om deltagelse i sådanne salgsfremmende aktiviteter. Afhængigt af omstændighederne kan disse PR- og mediebureauer behandle personoplysninger enten som selvstændigt dataansvarlige eller som databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne og efter vores instruks. Hvis PR- eller mediebureauet behandler personoplysninger som databehandlere, sørger vi altid for at indgå en databehandleraftale i overensstemmelse med gældende lovgivning.
7.7 Virksomhedsoverdragelser
I tilfælde af at vi er involveret i en konkurs, insolvens, fusion, overtagelse eller reorganisering, kan dine personoplysninger blive overført eller delt som en del af denne transaktion (f.eks. til due diligence-formål) med rådgivere, modparter, myndigheder og andre relevante tredjeparter, hvis det er nødvendigt. Denne Politik vil fortsat gælde for dine oplysninger, også efter at oplysningerne er blevet overført eller delt med en eventuel ny Gogoo-enhed.
7.8 Deling med andre tredjeparter
For at kunne levere vores tjenester til dig kan vi være nødt til at engagere andre tjenesteudbydere som f.eks. fragtfirmaer eller logistikpartnere for at hjælpe os med at opfylde vores kontraktlige forpligtelser og for at kunne opfylde vores legitime interesse i at udsende markedsføringskommunikation. Disse tjenesteudbydere vil udelukkende have adgang til personoplysninger med det formål at udføre tjenesterne på vores vegne. Vi sikrer, at alle tredjepartsudbydere, som vi engagerer, er bundet af passende databeskyttelses- og fortrolighedsforpligtelser.
8. INTERNATIONALE DATAOVERFØRSLER
Enhver overførsel af dine personoplysninger fra Gogoo med oprindelse i EU/EØS, Schweiz eller Storbritannien til tredjelande uden for disse områder vil være baseret på en tilstrækkelighedsafgørelse fra EU-Kommissionen eller være omfattet af gældende standardkontraktbestemmelser og/eller bindende virksomhedsregler eller tilsvarende passende overførselsmekanismer, medmindre du får anden besked. Alle andre internationale overførsler af dine personoplysninger med oprindelse uden for EØS, Schweiz eller Storbritannien vil finde sted i overensstemmelse med de relevante internationale dataoverførselsmekanismer og sikkerhedsforanstaltninger, der gælder i henhold til den lokale lovgivning, der regulerer overførslen af dine personoplysninger.
Du kan anmode om en kopi af den overførselsmekanisme, der regulerer overførslen af dine personoplysninger, ved at sende en anmodning til privacy@gogoo.app.
9. OPBEVARINGSPERIODE
Vi opbevarer personoplysninger så længe det er nødvendigt eller tilladt i lyset af de(t) formål, som de blev indhentet til, og i overensstemmelse med gældende lovgivning. De kriterier, der anvendes til at bestemme vores opbevaringsperioder, omfatter: så længe vi har et løbende forhold til dig og stiller vores tjeneste til rådighed for dig, f.eks. så længe du har en konto hos os eller fortsætter med at bruge tjenesten, om der er en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt, da visse lokale love kræver, at vi opbevarer optegnelser over dine transaktioner i et bestemt tidsrum, før vi kan slette dem, og/eller om det er tilrådeligt at opbevare oplysninger i lyset af vores juridiske stilling, f.eks. med hensyn til gældende forældelsesfrister, retssager eller myndighedsundersøgelser.
10. SIKKERHED
Sikkerheden af dine personoplysninger og vores tjeneste er en topprioritet for os.
Vi har indført passende tekniske og organisatoriske (herunder fysiske) sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod utilsigtet eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret offentliggørelse af eller adgang til de personoplysninger, som vi har overført, opbevaret eller på anden måde behandlet.
Vi bruger også kun leverandører, der implementerer passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger i overensstemmelse med anerkendte standarder for god it-sikkerhed.
11. DINE RETTIGHEDER
Hvis du befinder dig i EU/EØS, Schweiz eller Storbritannien, har du følgende rettigheder i forbindelse med vores behandling af personoplysninger om dig, med forbehold af de betingelser og undtagelser, der er fastsat i gældende lovgivning:
Ret til indsigt: Du har ret til at få adgang til de oplysninger, som vi behandler om dig.
Ret til berigtigelse: Du har ret til at få berigtiget ukorrekte oplysninger, som vi har om dig. Ret til sletning: Du har ret til at få slettet oplysninger om dig. Bemærk dog, at der kan være begrænsninger for udøvelsen af retten til sletning i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Ret til begrænsning og indsigelse: Du har ret til at bede os om at begrænse behandlingen af dine oplysninger og ligeledes ret til at gøre indsigelse mod behandlingen.
Ret til dataportabilitet: Du har ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
Ret til at trække dit samtykke tilbage: Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage når som helst. Bemærk venligst, at tilbagetrækning af dit samtykke ikke vil påvirke lovligheden af den behandling, der blev udført, før du trak dit samtykke tilbage.
Bemærk venligst, at visse personoplysninger kan være undtaget fra ovennævnte rettigheder i henhold til gældende databeskyttelseslove eller andre love og bestemmelser.
11.1 Nem adgang til at udøve dine rettigheder direkte i vores app
Vores App giver dig fuld kontrol over dine egne personoplysninger. Vi har indarbejdet databeskyttelse gennem design og databeskyttelses gennem standardindstillinger på vores tejneste og har brugervenlige funktioner, så du kan udøve dine rettigheder direkte i Appen, f.eks. slette dine personoplysninger samt en mulighed for at hente en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder direkte i Appen, skal du besøge dine kontoindstillinger i Appen.
Du kan også:
afmelde dig fra vores nyhedsbrev
anmode om en kopi af dine data, eller
slette din konto
ved at indsende din e-mailadresse til os via dette link: https://space.gogoo.app/privacy.
11.2 Hvis du stadig har spørgsmål eller ønsker at indgive en klage
Hvis den selvbetjening, som vores App tilbyder, ikke har løst dit spørgsmål, eller hvis du ønsker at udøve andre rettigheder end dem, der er tilgængelige direkte i Appen eller som beskrevet ovenfor, er du velkommen til at kontakte os på: privacy@gogoo.app.
Vi sørger for at besvare din anmodning uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder inden for én måned efter modtagelsen af din anmodning. Hvis din anmodning er kompleks, kan vi have brug for mere tid til at behandle den og kan forlænge denne frist med yderligere to måneder.
Du har altid ret til at indgive en klage til en databeskyttelsesmyndighed med kompetent jurisdiktion, hvis du ikke er tilfreds med vores svar. Vi opfordrer dig dog til altid at kontakte os først, så vi kan få mulighed for at hjælpe dig med din anmodning.
Kontaktoplysningerne til Datatilsynet, som er tilsynsmyndighed i Danmark, hvor Gogoo's hovedkvarter er etableret, er:
Hjemmeside: https://www.datatilsynet.dk/
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Adresse: Carl Jacobsens Vej 35, DK-2500 Valby, Danmark
12. BØRNS PRIVATLIV
Vores tjeneste er beregnet til brugere, der er 18 år eller ældre, og vi indsamler ikke bevidst personoplysninger fra personer under 16 år. Når vi bliver opmærksomme på, at der er blevet indsamlet personoplysninger (eller andre oplysninger, der er beskyttet i henhold til gældende lovgivning) fra et barn under 16 år, vil vi gøre alt, hvad der er rimeligt for at slette sådanne oplysninger fra vores databaser. Hvis du mener, at vi muligvis har personoplysninger fra eller om et barn under 16 år, bedes du kontakte os ved hjælp af oplysningerne i afsnittet nedenfor med titlen KONTAKTOPLYSNINGER".
13. ÆNDRINGER AF POLITIKKEN
Du kan holde dig opdateret om eventuelle ændringer af denne Politik ved at besøge vores Websted og App. Hvis vi foretager væsentlige ændringer i politikken, vil vi give dig besked på Platformen eller ved hjælp af den e-mail, du har angivet, da du tilmeldte dig vores Platform.
14. KONTAKTOPLYSNINGER
Hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine personoplysninger, bedes du kontakte vores databeskyttelsesteam ved brug af nedenstående kontaktoplysninger.
Hvor det kræves i henhold til lokal lovgivning, har vi udpeget en databeskyttelsesrådigver (DPO) i overensstemmelse med den lokale lovgivning til at behandle din anmodning.
Gogoo ApS, CVR-nr. 41940174, Sankt Annæ Plads 19A, 1250 Købehavn K, Denmark Centralt virksomhedsregister (CVR) nr.: 37561304
E-mail: privacy@gogoo.appSenest ændret d. 22. dec 2023